Auto Pasma is uw TSI – TFSI specialist. Slecht starten en lopen of overmatig olie verbruiken? Voor ons kent dit type motor geen geheimen.
TSI en TFSI Motoren
Rond 2005 startte VW met TFSI motoren bij de snellere modellen zoals de Golf GTI. De 2.0 TFSI uit de Golf 5 GTI bleek een hele fijne motor met veel vermogen. De 2.0 turbo motor bleek een erg soepele motor met een grote potentie, echter wel met een aantal problemen.
Aan het einde van de looptijd van de Golf 5 introduceerde VW de TSI motor. Het toepassen van zowel een turbo als een compressor maakt dat met motoren met een kleine inhoud grote prestaties geleverd kunnen worden.
Rijdt een TSI motor zoals het hoort, dan is het een erg fijne motor met een laag verbruik. Loopt een TSI echter niet zo als het hoort, kunnen de kosten al snel oplopen wanneer u de dealer bezoekt.
Problemen met V.A.G. TSI en TFSI motoren
Het internet staat vol met problemen met TSI en TFSI motoren. De meestgehoorde klachten betreffen het oprekken van de distributieketting en overmatig olieverbruik. De oorzaak van het laatstgenoemde probleem kan op tal van oorzaken terug te herleiden zijn.
Diagnose
Auto Pasma heeft meer dan ruime ervaring met alle modellen TFSI en TSI motoren. De 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.8 TSI en 2.0 TFSI hebben alle hun specifieke eigenschappen en specifieke problemen. Wij kennen deze problemen en kunnen ze daarom snel herleiden tot een juiste diagnose.
Veel voorkomende problemen zijn:
- Distributieketting problemen (rekken, van de timing aflopen, etc.)
- Extreem olie verbruiken
- Schade aan zuigers
- Vervuilde inlaatkanalen
- Beschadigde klepstoters (hydrostoters)
Heeft u problemen met uw VW, Audi, Seat of Skoda met TSI of TFSI motor? Neem dan snel contact op! Wij staan u graag te woord en denken mee naar een betaalbare oplossing.